مزایای استفاده از چراغ سقفی چیست

مزایای استفاده از چراغ سقفی چیست ؟

مزایای استفاده از چراغ سقفی چیست ؟

امروزه برای نورپردازی و روشنایی منزل و دکوراسیون خانه ها از چراغ های سقفی استفاده می کنند که این چراغ ها تنوع های بسیار زیادی دارند. برای زیبا کردن فضای داخلی ساختمان ها انواع چراغ ها استفاده می شوند مثل چراغ ها ی سقفی، چراغ خطی ، چراغ های تزئینی دکوراتیو و. . .

قصد داریم در این مقاله در مورد چراغ های سقفی و مزایای آن برای شما توضیحاتی ارائه کنیم. اگر علاقه مند به یادگیری در مورد چراغ های سقفی هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

چراغ سقفی به چه معناست :

چراغ های تو کار و رو کار مهم ترین نوع چراغ های سقفی و لاین نوری اصفهان هستند که طراحی آن ها از لحاظ ابعاد و رنگ آن ها بسیار متنوع می باشند. برای انتخاب یک چراغ سقفی خوب باید به شرایط و ویژگی های محیط دقت کنید. مثلا برای استفاده از چراغ های آویز دار یا بدون آویز باید پیش از انتخاب چراغ مورد نظر به ارتفاع سقف دقت کنید و همچنین شما باید برای تهیه یک چراغ مناسب به دکوراسیون منزل و یا محیط مورد نظر دقت کنید که بین این دو هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

مزایای استفاده از چراغ سقفی:

برای جلب رضایت مشتریان تولید کنندگان سعی در تولید چراغ هایی با کیفیت تر و جدیدتر و ارزان تر دارند.

_چراغ های سقفی جایگزین خوبی با لامپ ها و تجهیزات روشنایی قدیمی برای ما هستند.

_این نوع چراغ ها نصب بسیار ساده ای دارند، ارایه دادن نور در این چراغ ها به صورت یکنواخت است و نسبت به چراغ های تزیینی قیمت بسیار پایین تری دارند.

_یکی از مزیت های چراغ های سقفی سلامت نور و اشعه آنهاست معمولاً در تولید آنها استاندارد هایی رعایت می شود و از لامپ های ال ای دی برای چراغ ها استفاده می شود که به چشم آسیبی نمی رساند، طریقه نصب و استفاده از این نوع چراغ ها بسیار ساده و آسان می باشد.

_طول عمر چراغ های سقفی بسیار زیاد است و به دلیل تنوع  زیادی که دارند به شما حق انتخاب بیشتری می دهند.

_نوعی از چراغ های سقفی دارای لامپ های کم مصرف هستند که علاوه بر زیبا کردن محیط، نور مناسبی را نیز منتشر می کنند.

 

آشنایی با انواع چراغ های سقفی :

چراغ های سقفی تنوع بسیاری دارند و تقسیم بندی آنها از جنبه های مختلف صورت می گیرد چراغ های روشنایی از اهمیت زیادی برخوردار هستند زیرا امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی با فرایند نورپردازی ارتباط مستقیمی وجود دارد چراغ های های سقفی یکی از مهم‌ترین منابع در ابزارهای نورپردازی هستند، نورپردازی در محیط های داخلی امری بسیار مهم تلقی می شود و همچنین نور ها نقش مهمی در روحیه ما دارند .

چراغ های سقفی باید در نقطه مناسبی مورد استفاده قرار بگیرند. نوعی چراغ سقفی وجود دارد که می تواند به همراه لامپ ارایه شوند که به این نوع چراغ ها لامپ سر خود هم می گویند. نوعی دیگر از این چراغ ها وجود دارد که دارای سر پیچ هستند که لامپ به سر پیچ وصل می شود، و در این نوع چراغ ها می توان از هر نوع لامپی به دلخواه استفاده کرد.

انواع چراغ های سقفی عبارتند از :

_چراغ سقفی رو کار و توکار

_چراغ سقفی سنسور دار و چراغ سقفی بدون سنسور

_چراغ سقفی دارای لامپ ال ای دی و چراغ سقفی ساده یا بدون لامپ

_چراغ سقفی آویز دار

_چراغ سقفی دکوراتیو

_ چراغ سقفی ضد آب

_چراغ سقفی دو کاره یا شبکه‌ ای

چراغ سقفی توکار و مزایای آن :

این نوع چراغ ها نور ملایمی دارند برای سقف هایی که به نورپردازی ملایمی نیاز دارند به کار می رود و همچنین برای سقف های کاذب و فضایی که سقف کوتاهی دارند مناسب است و دارای تکنولوژی اس ام دی و ال ای دی هستند مزیت این نوع چراغ ها طول عمر بالای آنها و سالم بودن نور و اشعه و کیفیت و استاندارد بودن آن هاست و همچنین در ساختار این نوع چراغ ها به دلیل محافظ و شیشه ای که دارند، از اذیت شدن  و آسیب رسیدن به چشم ها جلوگیری می کنند.

چراغ سقفی روکار و مزیت استفاده از آن :

این نوع چراغ ها تنوع بسیار بالایی دارند نورپردازی آنها یکنواخت می باشد و برای سقف هایی که نسبتاً کوتاه است مورد استفاده قرار می گیرند و دارای تکنولوژی اس ام دی ، ال ای دی  هستند که این تکنولوژی باعث می شود تا نور با کیفیتی تولید کنند ، جنس چراغ های روکار معمولاً آلومینیوم، شیشه و پلاستیک می باشد.

چراغ سقفی خطی:

این نوع چراغ ها علاوه بر سادگی و نور زیادی که دارند برای زیبا سازی فضا مورد استفاده قرار می گیرند. چراغ های خطی برای محیط های ساختمانی، اداری و مسکونی قابل استفاده هستند. چراغ های خطی در دو نوع رو کار و تو کار تولید می شوند، که رنگ و عرض آن ها متنوع می باشد.

چراغ سقفی آویز :

چراغ سقفی آویز مدل های متنوعی دارد که نمونه های پیشرفته آن در محیط های صنعتی به کار برده می شود در این نوع چراغ ها تعداد لامپ کمی استفاده میشود و حتی به صورت تک لامپ هم قابل استفاده میباشد چراغ سقفی آویز دار به لوستر شباهت دارد و در مکان هایی مثل بالای میزناهارخوری و محیط‌ های صنعتی مثل آزمایشگاه ها استفاده می شود.

چراغ های سقفی ضد آب:

همانطور که از روی عنوان شان پیداست از قابلیت ضد آب و مقاوم در برابر غبار و خاک و رطوبت هستند، و در استخر ها و حمام و سرویس های بهداشتی از آن ها استفاده می شود. این نوع چراغ ها هم از تنوع بالایی بر خوردار هستند.

چراغ های دو کاره یا شبکه ای:

این نوع چراغ ها به دو صورت روکار یا توکار اجرا می شوند و در سقف های کاذب مورد استفاده قرار می گیرند و در انواع ساختمان های اداری و تجاری قابل استفاده می باشند که به این نوع چراغ ها چراغ اداری یا چراغ تجاری می گویند.

نتیجه گیری :

به دلیل تنوع بسیار بالایی که در چراغ های سقفی و لاین نوری وجود دارد انتخاب کردن یک نوع چراغ مناسب کار سختی محسوب می شود، چراغ های سقفی در انواع مدل ها و توان های زیادی تولید می شوند پس در زمان خرید باید با دقت و توجه انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *