چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار یا لبه دار داخل شیارِ کناف، ترموود یا هر نوع شیاری که روی سطوح ایجاد شده جای می‌گیرد. شما بسته به سلیقه خود می‌توانید به کمک چنگک فلزی یا پیچ این لاینر را به راحتی نصب کنید.

چراغ خطی توکار - لاینر کد 01

لاینر کد 01
عرض برش: 18mm
عرض با لبه: 25mm
ارتفاع: 5mm

چراغ خطی توکار - لاینر کد 03

لاینرکد 03
عرض برش: 16mm
عرض با لبه: 23mm
ارتفاع: 12mm

چراغ خطی توکار -لاینر کد 05

لاینر کد 05
عرض برش: 31mm
عرض بالبه: 43mm
ارتفاع: 21mm

چراغ خطی توکار - لاینر کد 09

لاینر کد 09
عرض برش: 45mm
عرض بالبه: 60mm
ارتفاع: 22mm

چراغ خطی توکار - لاینر کد 10

لاینر کد 10
عرض برش: 8.5cm
عرض بالبه: 10cm
ارتفاع: 3.6cm

چراغ خطی توکار- لاینر کد 11

لاینر کد11
عرض برش: 90mm
عرض با لبه: 114mm
ارتفاع: 35mm

چراغ خطی توکار - لاینر کد 19

لاینر کد 19
عرض برش: 59mm
عرض بالبه: 78mm
ارتفاع:  31mm

چراغ خطی توکار - لاینر کد 21

لاینر کد 21
عرض برش: 29mm
عرض بالبه: 40mm
ارتفاع: 12mm

چراغ خطی توکار - لاینر کد 22

لاینر کد 22
عرض برش: 16mm
عرض بالبه: 25mm
ارتفاع: 12mn

چراغ خطی توکار - لاینر کد 23

لاینر کد 23
عرض برش: 45mm
عرض بالبه: 60mm
ارتفاع: 22mm

چراغ خطی توکار- لاینر کد 25

لاینر کد 25
عرض برش: 45mm
عرض بالبه: 60mm
ارتفاع: 12mm

چراغ خطی توکار چیست؟

نور خطی توکار یا چراغ خطی توکار یا‌ لاین نوری توکار یا لاینر توکار یکی دیگر از انواع مختلف چراغ های خطی می باشد.

همانطور که از اسم مدل لاینر مشخص است، این نوع  از چراغ خطی به صورت توکار داخل شیار کناف، شیار دیوار، شیار سقف و … قرار می گیرد و هم سطح با آن می شود. در واقع، تمامی بدنه ی لاینر داخل شیار دیوار یا سقف جای می‌گیرد که به مینیمال  شدن هرچه بیشتر محیط کمک شایانی می کند.

 لاینر های توکار، در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوع بسته به نیاز و محیط شما قابل سفارش در طول مد نظر یا طول درخواستی شما توسط گروه مهندسی دریای نور تولید کننده پروفیل چراغ خطی اصفهان می باشند.

نحوه ی سفارش چراغ های خطی به به صورت است؟

در سفارش لاین نوری می بایست اندازه و ابعاد دقیق محیطی که قصد نورپردازی آن را در سر داریم اندازه گیری کنیم و متناسب با آن بتوانیم لاینر مناسب با محیط را سفارش دهیم.

بهتر است قبل از هر گونه اقدامی مانند کناف کاری یا ایجاد هر گونه شیار گچ و شیار دیوار  با کارشناسان با تجربه در حیطه ی نورپردازی لاین نوری ارتباط گرفته و مشورت کنید، تا کارشناسان با بررسی محیطی که قرار است در آن نورپردازی صورت گیرد بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما را در نظر بگیرند و به نحو احسن شما را راهنمایی نمایند.

لازم به ذکر است اگر در نحوه ی اندازه گیری ابعاد شیار یا محیطی که قصد نورپردازی آن را دارید دچار مشکل یا هرگونه سوالی شدید می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر با کارشناسان گروه روشنایی سی لایت تماس حاصل فرمایید.

اما باید گفت: محاسبه‌ی اندازه ی زوایا یا محیط بیرون به بیرون یا بیرونی شیار یا سطح مورد نوپردازی برای ساخت لاین نوری مدنظر و مورد نیاز است.

شما به راحتی می توانید به وسیله ی یک متر این ابعاد و زوایا را طبق واحد اندازه گیری سانتی متر محاسبه کرده برای آماده سازی سفارش برای ما ارسال کنید.

لازم به ذکر است در صورت داشتن طرح مربع، طرح مستطیل، طرح پنج ظلعی یا همان طرح لانه زنبوری و بطور کلی در صورت داشتن طرح فارسی طرح مدنظر خود را روی کاغد پیاده کرده و برای ما ارسال کنید.

ابزار مورد نیاز جهت نصب چراغ خطی توکار :

برای نصب نورخطی توکار یا لاین نوری توکار به وسایل زیر نیاز داریم؛

1.گیره ی فلزی یا گیره ی پروانه ای شکل (فنر دو طرفه یا یک طرفه)

درمواقعی که پشت کناف هیچگونه سازه ای رد نشده و فضای پشت کناف خالی است.

2.تعدادی پیچ درمواقعی که قرار است لاینر به سازه کناف پیچ شود(  صفحه کناف 9 میل یا 12 میل )

روش نصب چراغ خطی توکار:

پشت بدنه ی لاین نوری مدل توکار شیارهایی وجود دارد که این شیار ها جهت قرار گیری، گیره های فلزی بر روی آن تعیبه شده است.

با استفاده از این شیارهای پشت بدنه ی لاینر مدل توکار، می توان گیره ها را روی بدنه تنظیم کرد. در واقع با باز و بسته شدن پیچ و جابه جایی گیره فلزی در بدنه ی لاینر گیره ها ثابت یا رها می‌شوند. بدنه ی لاینر را درون شیار ایجاد کرده، قرار می دهیم و گیره های فلزی را از داخل بدنه ی لاینر سفت میکنیم تا پیچ های آن تنظیم و فیکس شود.

مشخصات فنی چراغ خطی توکار:

به رویه ی قرار گرفته بر روی بدنه ی پروفیل دیفیوزر گرفته می شود. در کنار دیفیوزر چراغ توکار دو لبه به عرض حدودا نیم سانت قرار گرفته است. فلسفه ی وجود این دو لبه درواقع پوشاندن خطاهایی است که در هنگام شیار زدن ممکن است به وجود آمده باشد. البته نور خطی توکار بدون لبه هم وجود دارد که نصب آن نسبت به مدل لبه دار کمی دشوار تر است، اما از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است.

جنس بدنه ی به کار رفته در چراغ خطی ساخته شده از آلومینیوم اکسترود می باشد، که این جنس به تبادل حرارت و دفع حرارت ناشی از ریسه های اس ام دی بکار رفته داخل لاینر جلوگیری می کند و باعث افزایش عمر لاینر می شود.

گروه روشنایی دریای نور، اس ام دی (smd) یا ریسه  درون پروفیل لاین نوری که به انواع مختلف درایور خور،12ولت، 220ولت مستقیم دسته بندی و تقسیم می شوند را از میان  اس ام دی هایی انتخاب می کند که دارای چیپ‌ تمام مسی هستند و همواره سعی در استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال می کند.

 ریسه چراغ خطی یا اس ام دی نورخطی، نوری یکنواخت و یکپارچه به محیط می دهد.

دمای نور چیست؟

دمای نور یا دمای رنگ یا درجه حرارت رنگ با واحدی به نام‌ (کلوین)سنجیده می شود. یکی از مهم ترین اصول نورپردازی، انتخاب دمای نور مناسب با محیط می باشد. بطور کلی دمای نور بین عدد 1000تا 10000کلوین می باشد،که این درجه بندی از رنگ‌های گرم رو به رنگ های سرد است.

لازم به ذکر است جهت نورپردازی محیط هایی از قبیل :نورپردازی نما‌ ساختمان، نورپردازی نما ویلا، نورپردازی محوطه باغ، نورپردازی‌ محوطه ویلا، نورپردازی کافه بهتر است از دمای رنگ بین 2000 تا 3000 کلوین که دمای رنگ های گرم و آفتابی (sun light)است استفاده کرد. رنگ های گرم باعث افزایش حس آرامش‌ نسبت به محیط می شود.

همچنین برای نورپردازی بانک، نورپردازی باشگاه، نورپردازی محیط اداری، نورپردازی سالن نشیمن به دلیل گذراندن تایم زیاد در این فضاها مناسب ترین رنگ نور، رنگ نور نچرال یا رنگ نور استاندارد ( natural light) بادمای نور بین 3300 تا 4500 کلوین است. نور نچرال (نورنشرال) همانگونه که از اسم آن مشخص است نوری استاندارد به مکان می دهد که مانع از ایجاد هرگونه خستگی چشم نسبت به این رنگ نور می شود.

در نورپردازی های صنعتی، کارگاه، محیط آموزشی، سالن اجتماعات، آشپرخانه، بیمارستان، سالن زیبایی و آرایشگاه ها، فروشگاه و بطور کلی نورپرداری محیط هایی که نیاز به شدت و پرتاب نور بالا می باشند مناسب ترین گزینه رنگ نور سفید (white light) می باشد با درجه دمای بین 4700 تا 6000 کلوین.

مزایای استفاده از چراغ خطی توکار:

1.امکان نورپردازی با طرح های مختلف(طرح مربع،طرح مستطیل، طرح ال و بطور کلی طرح های فارسی یا فارسی بر شده

2.هماهنگ کردن نورپردازی با معماری داخلی مدرن

3.ایجاد نوری یکنواخت

4.مصرف انرژی پایین

5. ظرافت و لوکس بودن نور خطی مدل توکار به دلیل قرار گرفتن بدنه ی پروفیل داخل شیار کناف، دیوار ، ….

6.نصب آسان و بی دردسر به دلیل فنر خور بودن لاینر توکار

معایب چراغ خطی:

در واقع برای لاین های نوری نمی توان معایب چندانی نام برد درصد و نسبت مزایای لاینر نوری بسیار بیشتر از معایب آن می باشد.

از هر بعد و زوایایی که به این سبک مدرن نورپردازی نگاه می شود نه تنها عیبی یافت نمی شود بلکه بیشتر توجه به مزایای این مدل نورپردازی درمقایسه با مدل های  مرسوم و قدیمی جلب می شود.

سوالات پر تکرار:

1.آیا نصب چراغ های خطی در حمام هم امکان پذیر است؟

بله کاملا قابل اجراست. نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی به کمک نورخطی  واقعا جذاب  و زیباست. در نورپردازی حمام از چراغ خطی lP دار یا ضد آب استفاده می شود که کاملا از هرگونه خطری در امان است.

2.نصب  و اجرای چراغ خطی حتما باید‌ توسط نصاب ماهر در این رشته  صورت پذیرد یا توسط خود مشتری هم ممکن است؟

نصب و اجرای لاین نوری کار سخت و چندان پیچیده ای نیست و حتی اگر شما سررشته  کمی هم در زمینه ی برق داشته باشید به راحتی و با راهنمایی مشاوران ما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

3.در صورت داشتن طرح ال یا مربع یا مستطیل یا هر طرح فارسی دیگری برش زوایا توسط فروشنده صورت می گیرد؟

بله  ،کاملا. فقط کافی است طرح منتخب را بر روی کاغذ از زاویه ی پشت پروفیل پیاده کرده و برای ما ارسال کنید. تا برش زوایای طرح شما به وسیله دستگاه فارسی بر انجام‌ شود.

3.ضمانت 5 ساله ی شرکت سی لایت شامل چه مواردی است؟

گروه روشنایی سی لایت یا شرکت دریای نور (sea light)جهت آرامش خاطر مشتریان از لحاظ کیفی ضمانتی 5 ساله به مشتریان خود می دهد که از این ضمانت پنج ساله، 3 سال ضمانت تام و بی قید و شرط (شامل بدنه هیت سینک ،دیفیوزر،ریسه و…) می باشد و دو سال خدمات پس از فروش است.