قرنیز نوری چیست و چه کاربردی دارد

قرنیز نوری چیست و چه کاربردی دارد

قرنیز نوری چیست و چه کاربردی دارد ؟

یکی از عناصر مدرن برای نور پردازی استفاده از قرنیز های نوری می ‌باشد. این ابزار ها به شکل یک نوار خطی هستند که درون آن ها چراغ‌ های ال ای دی به کار رفته شده و برای نصب بر روی دیوار های آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و غیره قابل استفاده می‌ باشند. علاوه بر زیبایی این نوار ها می ‌توانند از نفوذ رطوبت و آلودگی به داخل دیوار ها جلوگیری کنند. با توجه به نوع مواد اولیه‌ ای که برای ساخت این عناصر به کار رفته شده کیفیت مختلفی دارند و از هر کدام برای یک مکان خاص استفاده می ‌شود.

هدف از نوشتن این مقاله، آشنایی بیشتر شما عزیزان با این عناصر و کاربرد هایشان است. گروه مهندسی روشنایی با بیش از یک دهه سابقه کاری در زمینه تولید انواع چراغ خطی مگنتی، چراغ سقفی، چراغ تزیینی دکوراتیو و غیره فعالیت دارند و برای خرید قرنیز های نوری با کیفیت بالا می‌ توانید به این مجموعه سر بزنید.

منظور از قرنیز نوری چیست:

قرنیز نوری یک ابزار برای نور پردازی داخلی و بیرونی ساختمان می‌ باشد. طراحی این مدل لاین نوری به صورتی است که در داخل پروفیل آن چراغ خطی ال ای دی به کار رفته شده و به صورت مخفی نور پردازی می کند. به خاطر طراحی خاص این عناصر آن ها را در درز هایی مثل: محل اتصال دیوار ها به سقف و یا دیوار ها به کف به کار می ‌برند. استفاده از این نوع چراغ‌ ها در کف می‌ تواند باعث برجسته نشان داده شدن کف و زیبایی بیشتر آن شود.

نصب آن در سقف نیز می ‌تواند سبب روشنایی سر تا سری آن و به وجود آمدن حس بر جستگی در سقف گردد. برای تهیه انواع مدل‌ های پروفیل چراغ خطی اصفهان می ‌توانید به گروه مهندسی سی لایت مراجعه کنید. در ادامه شما را با انواع این چراغ‌ ها آشنا می ‌کنم:

قرنیز نوری چیست و چه کاربردی دارد

آشنایی با انواع قرنیز نوری:

قرنیز های پی‌ وی ‌سی همان طور که از اسمشان مشخص می باشد از pvc یا پلاستیک فشرده ساخته می ‌شوند که مقاومت آن ها را در مقابل آب و نفوذ حشرات زیاد می ‌کند. و این خصوصیت آن ها سبب شده، تا بتوان از آن ها در فضا های باز استفاده نمود.

معرفی قرنیز چوبی:

این نوع  قرنیز ها به علت وجود چوب افرا یا بلوط در مواد سازند شان از گران قیمت‌ ترین قرنیز ‌های نوری به شمار می ‌آیند. چراغ های ال ای دی در این عناصر به گونه ‌ای به کار رفته شده که مشخص نباشند. چوبی بودن آن ها سبب شده، تا زیاد عمر نکنند. زیرا رطوبت و شرایط جوی مختلف می ‌توانند روی آن ها اثرات منفی بگذارند و باعث خراب شدنشان بشوند. بنابراین بهتر است که این نوع قرنیز ها را در مناطقی استفاده کنید که رطوبت کم تری دارند.

آشنایی با قرنیز سنگی:

چنان چه قصد نصب قرنیز نوری در یک خانه یا تالار لوکس را دارید، به شما پیشنهاد می‌ کنم از قرنیز های سنگی برای نور پردازی این مکان‌ ها استفاده کنید. چرا که این عناصر از سنگ‌ های طبیعی ساخته شده‌ اند و لاین نوری در آن ها با رعایت اصول کار گذاری شده است. به دلیل قیمت بالای این نوع قرنیز ها به شما عزیزان پیشنهاد می ‌کنم که در مکان‌ های مجلل آن ها را نصب نمایید.

معرفی قرنیز ام دی اف:

قرنیز های نوری ام دی اف از چوب ‌های مصنوعی ساخته می ‌شوند به همین خاطر نسبت به مدل‌ های چوبی و طبیعی دارای قیمت پایین ‌ترین می ‌باشند. در اغلب خانه‌ ها این نوع قرنیز ها وجود دارند. چرا که مشابه مدل ‌های چوبی بوده و از قیمت ارزانی بر خوردار می باشند‌. طول عمر این قرنیز ها با توجه به کیفیت مواد اولیه به کار رفته شده در ساخت آن ها متفاوت است.

بررسی قرنیز های سرامیکی:

این مدل قرنیز ها از گذشته وجود داشتند و لاین نوری آن ها در داخل یا روی آن ها کار گذاری شده است. که با توجه به نوع قرار گیری چراغ های ال ای دی در داخل آن ها دارای  قیمت‌ های متفاوتی می ‌باشند. و برای خریداری نمونه‌ های توکار آن بیشتر باید هزینه کنید.

کاربرد قرنیز ‌های نوری چیست؟

_ قرنیز های نوری با استفاده از چراغ های ال ای دی به کار رفته شده در خود می‌ توانند علاوه بر روشن کردن محیط به آن یک حالت برجسته بدهند و به شیک‌ تر و مدرن تر جلوه داده شدن دکوراسیون داخلی ساختمان مورد نظر کمک نمایند.

_ این عناصر را در هر جایی که نصب کنید به خاطر نور خطی که ایجاد می ‌کنند، می ‌توانند دو فضا را از هم مجزا نمایند. بنابراین یکی دیگر از کاربرد های این ابزار ها جدا سازی فضای مورد نظر می ‌باشد.

قرنیز نوری چیست و چه کاربردی دارد

_ این ابزار ها علاوه بر روشنایی می ‌توانند به عنوان یک عنصر تزیینی به کار بروند و فضای ساختمان را شیک و مدرن‌ تر کنند. قرنیز‌ ها را می ‌توانید حتی در محیط کاری خود استفاده کنید و یک فضای دلنشین برای کارمندان و مشتریان خود ایجاد نمایید. استفاده از این قرنیز های نوری برای فروشگاه‌ ها و رستوران ‌ها می ‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند.

_ در دکوراسیون داخلی منزل نیز وجود این قرنیز ها می ‌توانند به عنوان یک منبع روشنایی و تزیینی در داخل راهرو ها، اتاق خواب ‌ها و حتی سرویس‌ های بهداشتی به کار بروند و باعث زیبایی بیشتر در آن ها شوند.

_ یکی دیگر از مکان‌ هایی که می ‌توان از این عناصر استفاده کرد هتل‌ ها و فضا های عمومی دیگر مثل: موزه‌ ها و غیره می ‌باشند. چراغ‌ های ال ای دی به کار رفته شده در این مدل قرنیز ها  می ‌توانند، سبب نور پردازی بیشتر در این مکان‌ ها و خاص ‌تر شدن دکوراسیون داخلیشان شوند.

نتیجه گیری:

قرنیز های نوری دارای ابعاد و جنس ‌های مختلفی هستند که می ‌توانند در زیبا سازی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ‌های اداری، مسکونی، تجاری و حتی مکان‌ های عمومی نقش بسیار زیادی داشته باشند. در هنگام خرید این عناصر بهتر است با توجه به دکوراسیون محیط مورد نظر ابتدا جنس، رنگ و نحوه نصب قرنیز را انتخاب و سپس آن را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *