کاربرد سقف کشسان

کاربرد سقف کشسان قوسی و حجم دار

کاربرد سقف کشسان قوسی و حجم دار

دکوراسیون داخلی منزل شما مهم ترین جلوه فضای داخلی خانه شماست و می‌توانید المان های جدید و جالب که امروزه روی بورس هستند را در دکور خانه خود اعمال کنید.

این المان های دکوراتیو شامل: سقف کاذب، سقف های کشسان قوسی حجم دار، چراغ خطی، لاین نوری، نورپردازی نما و… هستند که می‌توانند تغییری چشمگیر در فضای داخلی شما ایجاد کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با سقف کشسان قوسی و حجم دار و انواع این سقف ها و مزایای این سقف ها و همچنین کاربرد انواع چراغ خطی در آن ها آشنا کنیم. تا اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید و میخواهید از جدید ترین متریال برای این کار استفاده کنید و در مورد آن ها اطلاعات لازم را داشته باشید پس در ادامه این مطلب با من همراه باشید.

سقف کشسان چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف های کشسان یکی از انواع سقف های کاذب می باشند که با نصب آن ها روی سقف چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند. این سقف های کششی برای تزیین دکوراسیون و تامین بخشی از نور فضای داخلی استفاده می شوند و در دسته بندی دیوار پوش ها و سقف پوش ها قرار دارند.

در ابتدا از سقف های کاذب برای دکور استفاده می کردند که بعد از سال ها متخصصان توانستند سبکی جدید از این سقف را تولید کنند که پرده های پی وی سی در آن به کار رفته و طبق سلیقه افراد در دکوراسیون داخلی نصب می شوند.

این سقف ها را به نام آسمان مجازی هم می شناسند و سقف های کشسان راهی سریع برای تغییر دکوراسیون هستند. سقف های کشسان اکثرا برای مدرن کردن محیط کاربرد دارند و از آن ها برای پوشش انواع سقف و دیواره ها و همچنین استفاده در دکوراسیون نمایشگاه ها و پنل های خورشیدی و حتی در ساخت اشکال سه بعدی هم بکار می برند.

 به طور کلی سقف های کشسان بسیار ارتجاعی هستند و روی قاب های ریلی نصب می شوند که این قاب های ریلی از جنس آلومینیوم هستند و پارچه های پی وی سی را روی آن ها وصل می کنند. پارچه پی وی سی که روی این سقف ها کار می شود در برابر گرما بسیار مقاوم است و در صورت بروز آتش سوزی از انتقال آتش به نقاط دیگر جلوگیری می کند. که تا چند سال می توانید از مقاومت و استحکام آن اطمینان حاصل کنید.

انواع شکل های سقف کشسان ساده

سقف های کشسان شکل های متفاوتی از نظر ظاهر و طرح دارند که شکل ظاهری آن ها مهمترین بخش شان است که نوع نصب آن‌‌ ها را مشخص میکند.

سقف کشسان ساده

سقف کشسان ساده یکی از پرفروش ترین سقف های کشسان است و عامه پسند ترین مدل آن هم هست که در همه جا موجود میباشد. سقف کشسان ساده شامل دو مدل سقف کشسان تخت و چند طبقه است که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

 

سقف کشسان تخت

سقف کشسان تخت پرطرفدار ترین نوع این سقف است و ظاهری کلاسیک دارد. این سقف طرح های متنوعی دارد که این طرح ها را روی پارچه های سقف چاپ میکنند که نوع پارچه مورد استفاده هم روی آن تاثیر دارد و پس از چاپ با انواع لامپ های ال ای دی نور پردازی می کنند.

سقف کشسان چند طبقه

سقف کشسان چند طبقه یا چند لایه همانطور که از اسم آن ها پیداست یک فضا را به چند قسمت تقسیم کرده و فضای مناسبی را برای اجرای این سقف های دکوراتیو به شما می دهد. این نوع سقف جزو پرفروش ترین سقف‌های کششی می باشد که میتوانید مصالح مختلف آن را اجرا کنید.

انواع سقف کشسان سه بعدی

این نوع سقف های کشسان به شکل قوسی و حجمی هستند که آن ها را به سبک سه بعدی اجرا می کنند. این سبک از سقف های کششی را در دکوراسیون های لاکچری و شیک به کار می‌برند که این سبک های سه بعدی هم چند نوع دارند که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.

سقف کشسان سه بعدی

سقف کشسان قوسی

از این نوع سقف سه بعدی برای وصل کردن و پیوند دادن دیوار ها و سقف ها استفاده میکنند. سقف های قوسی با خطوط نرم و قوسی که دارند می توانند هر فضایی را بسیار زیبا و جذاب کند. سقف های قوسی حجم دار هستند و به علت همین حجم نمای جذابی از سقف به دیوار ایجاد می کنند که قابل لمس هم هست.

سقف کشسان قوسی

سقف کشسان مخروطی

همانطور که اسم آن نشان میدهد به شکل مخروطی وارونه و کشیده است. سقف کششی مخروطی را برای ستون هایی که نمیشود آن ها را از داخل فضای دکوراسیون برداشت اجرا میکنند تا شکل و طرح جذابی به یک ستون ساده  بدهد و بی روحی آن را بپوشاند.

سقف کشسان مخروطی

 

مزایای سقف های کشسان قوسی و حجم دار

استفاده از سقف های کشسان قوسی و حجم دار طی این سال ها گسترش یافته و شما با استفاده از آن ها می توانید یک دکور لاکچری و خاص را در فضای مورد نظر خود داشته باشید.

یک مزیت مهم این سقف ها این است که ایرادات فضای داخلی شما را می پوشانند و آن را تبدیل به نقطه قوت می کنند. شما با استفاده از انواع سقف های کشسان می‌توانید ستون ها ، سقف ها و دیوار های دکوراسیون خود را حجم دار و جذاب کنید و یک فضای متفاوت و شیک را داشته باشید.

 همچنین شما می توانید انواع لاین های نوری و چراغ های خطی روکار و توکار در این سقف ها و دیوار ها استفاده کنید. این چراغ ها در داخل باکس ها و شیارهای سقف نصب می شوند و فضای شما را به طور مناسب و جذاب نورپردازی میکنند.

سخن آخر همانطور که در این مقاله خواندید دانستیم که سقف های کشسان قوسی و حجم دار نوع جدیدی از المان های دکوراتیو هستند که مزایای ویژه و جذابیت های خاصی دارند که باعث کاربرد بیشتر آن ها در انواع فضاها میشود.

برای استفاده از این سقف های کششی و جالب و خرید انواع المان های دکوراتیو مثل چراغ های خطی و انواع چراغ های سقفی دکوراتیو دیگر من گروه صنعتی روشنایی را به شما معرفی می کنم که توانسته با بهترین و مرغوب ترین متریال این محصولات را تولید و در بازار عرضه کند.

 این شرکت با تیم حرفه ای و متخصصی که دارد توانسته جای خود را در انواع پروژه های ساختمانی جدید پیدا کند و نامی آشنا در این عرصه به دست بیاورد.

از شما تشکر می کنم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید تا این نکات جالب و جذاب را با هم آموزش ببینیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *