چراغ نور مخفی چیست و چه کاربردی دارد

چراغ نور مخفی چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ نور مخفی چیست و چه کاربردی دارد ؟

همان طور که می‌ دانید نوع نور پردازی یک محیط تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن فضای آن و دلباز تر نشان دادنش دارد. به همین خاطر تجهیزات زیادی برای نور پردازی امروزه در بازار دیده می ‌شوند که به وسیله آن ها می‌ توان ایده‌ های زیبایی را برای روشن کردن فضا به اجرا در آورد. یکی از این تجهیزات استفاده از ریسه های ال ای دی می ‌باشد که به دلیل ریسه‌ ای بودنشان می ‌توانید آن ها را در هر سایزی که می ‌خواهید به صورت مخفی در کناف‌ کاری‌ های سقف جا سازی کنید. آن ها قادرند بدون آن که پیدا شوند نورشان را در فضای مورد نظر منعکس کنند.

هدف از نوشتن این محتوا، آشنایی بیشتر شما عزیزان با چراغ‌ های نور مخفی و کاربرد های مختلف آن ها می ‌باشد. برای تهیه ی لاین نوری کناف و چراغ ‌های تزیینی دکوراتیو من به شما پیشنهاد می ‌کنم حتماً به گروه مهندسی روشنایی سی لایت با بیش از یک دهه سابقه کاری در این زمینه سر بزنید.

منظور از چراغ نور مخفی چیست؟

چراغ های نور مخفی همان طور که از اسمشان مشخص است به چراغ‌ هایی گفته می ‌شوند که نورشان را به صورت پنهانی بدون دیده شدن منبع منعکس می‌ کنند. این چراغ ها بیشتر به شکل ریسه های LED و اس ام دی به بازار عرضه می ‌شوند و دارای رنگ بندی ‌های گوناگونی از جمله: بنفش، آبی، سبز، سفید و غیره می‌ باشند. نصب کردن این مدل لامپ ها کار بسیار راحتی است و خود شما نیز به راحتی می ‌توانید آن ها را در هر جایی کار بگذارید.

مثل: سقف، راهرو، اتاق خواب، آشپزخانه و غیره. به دلیل مصرف انرژی کم در این مدل چراغ ‌ها امروزه به جای استفاده از لوستر ها و لامپ های هالوژنی قدیمی افراد ترجیح می‌ دهند که از آن ها استفاده نمایند. چرا که لامپ های قدیمی علاوه بر انرژی زیادی که مصرف می نمایند گرمای زیادی را نیز از خود ساطع می‌ کنند.

چراغ نور مخفی چیست

معرفی کاربردهای نور مخفی:

لامپ های نور مخفی در مکان های زیادی قابل استفاده هستند. یکی از محیط‌ هایی که می ‌توان از آن ها استفاده کرد در نور پردازی داخلی ساختمان‌ های اداری، مسکونی و عمومی می ‌باشد. چرا که نور آن ها می ‌توانند باعث زیبایی بیشتر و جذاب تر شدن آن محیط ها شوند.

استفاده از چراغ نور مخفی در سالن‌ های سینما و تئاتر:

نور پردازی کردن صحنه‌ های سینما و تئاتر جزو مواردی هستند که می ‌توانند توجه تماشاگران را به خود جلب کنند. بنابراین استفاده از نور های مخفی به دلیل پنهان بودن منبع نور می ‌توانند بهترین گزینه برای روشن کردن چنین فضا هایی باشند.

سرویس‌ های بهداشتی و نور مخفی:

در ساختمان‌ های اداری، تجاری و یا حتی مسکونی با اضافه کردن چراغ های نور مخفی در سرویس ‌های بهداشتی می ‌توانید فضای آن مکان را مدرن تر کنید. علاوه بر آن استفاده از آینه هایی با نور مخفی برای زیبایی بیشتر این مکان ‌ها از رایج ‌ترین نور پردازی‌ هایی هستند که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

آشنایی با کاربرد نور مخفی در نور پردازی های خارجی ساختمان:

اگر دقت کرده باشید، امروز اطراف یک ساختمان، درخت و در فضاهای عمومی برای جذابیت بیشتر آن مکان ها از لامپ‌ های ریسه ای استفاده می کنند، تا در شب با تاریک شدن هوا این نور ها بتوانند توجه رهگذران را به خود جلب کنند.

استفاده از نور مخفی برای کابینت‌ ها:

یک راهکار برای نور پردازی کردن فضای آشپزخانه این است که از لامپ های ریسه‌ ای در قسمت‌ های بالا و پایین کابینت‌ های دیواری استفاده کنید. این چراغ ها به دلیل قابل مشاهده نبودنشان در هنگام روشن شدن می ‌توانند نور لازم برای روشنایی آشپزخانه را فراهم کنند و زیبایی فضای آن را نیز دو برابر نمایند.

نور پردازی معماری با چراغ های نور مخفی:

مهندسان معماری برای این که بتوانند یک ساختمان را از نظر زیبایی داخلی و خارجی مورد توجه عموم مردم قرار دهند، از لامپ ‌های نور مخفی در دکوراسیون‌ های بیرونی و داخلی آن ها استفاده می ‌کنند.

نور مخفی در سقف:

استفاده از لاین نوری سقف یکی دیگر از نور پردازی‌ هایی است که به صورت مخفی انجام می‌ شود. این ایده بسیار زیبا را اغلب برای سقف های کناف‌ دار و کاذب استفاده می‌ کنند، تا بتوانند به راحتی چراغ‌ ها را در داخل آن ها پنهان نمایند. برای آن که نور سالن پذیرایی توسط این لامپ ها به اندازه ی کافی باشد، بهتر است که قدرت چراغی که انتخاب می ‌کنید در حد بالا قرار داشته باشد. رنگی بودن این لامپ ‌ها فضای ساختمان را می ‌توانند آرامبخش و دلباز تر نشان دهند.

چراغ نور مخفی چیست

استفاده از نور مخفی در راهرو ها:

یکی دیگر از موارد استفاده از چراغ های نور مخفی در زیر پله ها، دیوار های راهرو ها و نرده های پله می‌ باشد. به کار بردن این لامپ ‌ها در چنین مکان ‌هایی فضا را زیبا تر و شیک تر جلوه می‌ دهند.

نورپردازی مخفی برای اتاق خواب:

افرادی که دوست ندارند اتاقشان بیش از اندازه روشن باشد، می ‌توانند از لامپ های ریسه‌ ای با نور مخفی برای اتاق خوابشان استفاده کنند. شما می ‌توانید این مدل نور پردازی ها را در زیر تخت و یا پشت آینه ی اتاقتان به اجرا در آورید.

سخن آخر:

من در این مقاله شما را با لامپ های نور مخفی و مکان ‌هایی که می‌ توان از آن ها استفاده کرد آشنا کردم. استفاده از این مدل نور پردازی ها می‌ توانند به کاهش مصرف انرژی و بزرگ تر نشان داده شدن فضا هایی با سقف‌ های کوتاه و متراژی کوچک کمک کنند. علاوه بر آن نوع منعکس کردن نور توسط این نوع لامپ ها باعث مدرن تر دیده شدن فضای مورد نظر می شود.

 چنان چه شما نیز به دنبال این مدل نور پردازی ها برای دکوراسیون داخلی و یا خارجی ساختمانتان می ‌گردید، می ‌توانید به گروه مهندسی روشنایی سی لایت تولید کننده پروفیل لاین نوری اصفهان مراجعه کنید، تا کارشناسان با تجربه این مجموعه با ایده های جذاب و تجهیزات تولیدی با کیفیتشان یک فضای زیبا و مدرن را برای شما ایجاد کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *